24 Kasım 2017 Cuma

Üniversite Seçimi

Selamlar. Bugün üniversite seçimi konusunu ele almak istedim. Çünkü bu konu ciddi anlamda çoğu kişinin kafasını karıştırmış durumda. Söylemeliyim ki her üniversite bildiğiniz gibi aynı değil. Tecrübe, eğitim düzeyi, kampüs imkanları, sosyal hayat vs. derken kendinizi bir karmaşa içerisinde bulabilirsiniz. Dikkat etmeniz gereken en önemli husus okuduğunuz bölüm ile okuyacağınız şehrin bölümle alakalı gelişmiş kaynakları olup olmadığıdır. Örneğin ben Antalya'da Turizm okuyorum ve benim burada kendimi geliştirmem çok kolay olabilir. Üniversite seçiminizi yaparken öğrenim göreceğiniz akademisyenleri iyi araştırın. Hangi okullardan hangi derecede mezunlar ve hangi dalda uzmanlar. Bunun dışında üniversite hayatınız için, sosyallik için önemli noktalardan biri de okulun kampüsü. Kampüsü büyük ve gayet sosyal olan bir okulda okumak mı yoksa sadece okuldan ibaret bir binada okumak mı? Tercih sizin yine de. Üniversiteye gidince aklınıza iş imkanları sorusu da ilerleyen zamanlarda ister istemez gelecektir. Bana kalırsa bunu da önceden araştırmalısınız. Gideceğim şehirde öğrenciye iş imkanları var mı? Şehrin öğrenciye bakış açısı nasıl? gibisinden sorulara cevap aramalısınız. Bir de gideceğiniz üniversitenin mezunlarını bulmaya çalışın. Şimdi hangi konumdalar, iş imkanları var mı veya bu okula gittikleri için mutlular mı? Siz bunları hallettikten sonra eğitimi zaten sizin de katkılarınız ile kendiliğinden ilerliyor. Benden bu kadar :) Umarım güzel yerlere gelirsiniz. Sağlıcakla :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder